Speleologie? Speleokomedie?...Všechno!

Nový Sloupský koridor 14.6.2008

16.06.2008 22:53

Asi jsou tu právem očekávány nové zprávy o objevech za 8. sifonem v NSK. Možná trochu zklamu, protože tu nebudou. K sobotní akci bylo potřeba trochu si přivstat, protože sraz u Břouška na parkovišti byl už o sedmé ráno. Přespolní pro jistotu do krasu přijeli už v pátek. Z tajuplných Zdeňkových nosičů se vyklubaly docela známé tváře a to Pavouk, Raďas, Mates a Katka. Pustožlebsští nosiči byli zastoupeni Selimem, Ivou, Jankem a mnou. Potápěčská skupina, která šla na delší dobu za sifon byli Bim a Honza, kteří prováděli mapování a Zdeňek, který provedl dokumentaci. Takže mapa stejně není kompletní, mapování bylo ukončeno prozatímně na devítistém metru (kam to vede a to budete koukat, se dozvíte časem ve Zprávách z krasu), fotky jsou také k dispozici a uvidíte je na nejbližším Speleofóru, nebo možná i dříve na Speleu.cz.

Retransportu jsem se nezúčastnil, stejně jako někteří hosté, které jsem měl možnost za odměnu aspoň provést po Koridoru. Stejně to většinou vždycky vychází na mě. Odpoledne jsem byl již v bohulibé práci na střeše v Habrůvce. Večer v Moravském krasu proběhlo několik lokálních jeskyňářských setkání. Na Malém lesíku Speleoklubem Brno, Na Dittrichovi v režii Plánivské skupiny. Já se zúčastnil oslav 25. výročí založení skupiny Myotis, jéjej, toto nám to letí, na hřišti ve Vilémovicích. No pěkná oslava to byla.

A v neděli, jeskyně zase nic. Zase střecha v Habrůvce prostě pracovní víkend v krasu. Ještě jsem se stavil na kus řeči na Býčí skále, kde je pořád taková dobrá pohoda. Kafe jsem dostal (ještě jednou děkuji), splkli jsme o nových bádacích potenciálech v krasu a víkend takto pro mě skončil. Do jeskyní se třeba dostanu příště.

Jinak o Sloupském koridoru mám rozepsanou pracovní hypotézu na základě poznatků potápěčů v nových objevech, Celofána a mých a dám to do Zpráv z krasu, ale jedno po druhém, momentálně mám rozepsané Propasťovité bludiště a nějaké další štvavé příspěvky...

- Zátiší s pracovními nástroji, v pozadí Habrůvka a Křtinské údolí.

- Pole nad Habrůvkou, kde se pěstuje řepka olejka a mák vlčí. Ve vzduchu bouřka, která nás tentokrát minula.